COURSE OF STUDY / SEPTEMBER 2016
Design Bootcamp
Design Bootcamp var et højniveaus intensivt kursus på 8 uger fra School of Motion henvendte mod at blive endnu bedre til at løse mine kunders design problemer i forhold til motion graphics. Som jeg tog da jeg mener at jo bedre designet er jo bedre fortæller og visueliser, kommunikere og illustrere kundens problem og bliver til den historie der er hver at fortælle. Samt man kan altid blive bedre og gøre mere. Så da jeg er typen der altid er på søgen efter det bedst mulige resultat og løsning for mine kunder var det, det hele vær!
Der var forventede og kræved både blod og tår. Så jeg havde i perioden primært lukkede med ind i en hule og sagde farvel til sol og sommer, for at blive bedre.
Forløbet forgik online med ofte flere timeres materiale, læsningen og tutorial som skulle ses udover 2 opgaver som skulle løses om ugen. Der til fungerede det med et forum hvor jeg var tilknyttet en personlig tutor som gave person kritik og feedback på en løsningen.
Neden for kan i see nogle af mine design løsninger fra forløbet.
Learned: Art Direction & Design for and in motion graphics
Tools: Photoshop, Ilustrator, InDesign, Cinema 4D
Den første opgave var en evalueringen opgave for at de kunne definere de forskellige deltagers niveau.
Hvor opgaven var at lave en intro for en promo for Twitch til en fiktiv DotA 2 tunering kaldet “The Supernova Cup” hvor vi skulle aflevere 4 design boards der viser overgangen fra video til Title Carded med information. Hvor de ønskede at man skulle kunne se at afsenderen var Twitch i identiteten.
Jeg lavet en del reseach, fandt inspiration og lavede moodboard og kom frem til denne løsningn
Første opgave var at lave Title/Logo design forslag til et fiktivt tv show for Fox kaldt “Urban Freestyle: Tokyo Throwdown” Hvor identiteten skulle være inspireret at lokationen og være “sexet”
Der skulle laves en del forskellige forslag så en evt. kunde havde noget at vælge i mellems.
Jeg kig straks i gang med min research. Valgte at prøve nogle meget forkellige muligheder, udfordre mig selv til at experimenter mere og prøve løsninger som jeg normalt ikke ville prøve.
Det første design emne som vi fokuserede på var vigtigheden i at lave gennemførst research, inspiration og hvordan man bruger det i sin arbejdsprocess for at skabe bedre mood der vil løse en kundes brief of ønsker bedre.
Denne opgave var en opfølgning af opgave 01 hvor logo designet skulle inkorporeret i 4-6 design boards der vist hvordan show openeren kom til at se ud. Det var et krav at der skulle vise eksempler hvordan evt. green-screen footages var inkorporeret. Skulle være inspirerer af lokationen og føles sexet.
Efter min research og en del skrottede forsøg da jeg gerne ville skabe en unik og sexet løsningen som ikke var præget af for mange klicheer. At koge det ned til en identitet byggede på en linje og simple elementer med doublet exposier. Der med enkle identitet elementer indikeret lokationen og det sexede fremtræden i en stærk, ren æstetik.
I dette forløb forkusered vi yderliger på at blive endnu bedre til at arbejde med farver, values, negativ space og lære at kunne se value forskelle. Hvor vi skulle begynde på at arbejde med styleframe fremlæggelse. Vi arbejde med gode måde at gøre sine kunder glade med gode præsentation og valg muligheder.
Så første del af opgaven bestod af at lave 2 forskellige forslag på styleframes og moodboard til en fictive promo for Nasa til deres “Expedition 100” til mars hvor vi havde fået leveret en offline hvor vi kunne se hvor grafikken skulle indgå. Dette var mine to forslag.
I anden del af opgaven skulle vi vælge hvilken af en stile man ønsked at arbejde videre med hvor jeg valgte at arbejde videre med min “Option 1”. Vi skulle nu levere flere mere uddybende board/styelframes så “kunden” kunne se hvordan alle de forskellige typer elementer i den visuelle identitet kom til at se ud. Som skulle være i form af 6 frames.
Boards: Intro, title card, in between, title card versionering, Main title + tune in, Sender.
Så kom det til deciplin at lave styleframe/board med fokus på at fange stemninger. Her på en fiktiv filmen trailer hvor der kan være en helt anden stil og tone samt mulighere for hvad man kan og må. Vi fik tildelt nogle frames fra filmen som vi kunne tage udgangspunkt og en brief om hvilken stemning der skulle rammes.
Copyrights © JWU 2021
Copenhagen / Denmark